اکسی توسین

اگر یک مرد هستید بعد از ملاقات با یک دختر، ممکن است احساسی پیدا کنید که اکسی‌توسین مسئول آن است. اکسی توسین باعث می شود احساس عشق کنید، چه عشق مادر به فرزندش، یا عشق بین افراد در یک رابطه نزدیک.

تک همسری و اکسی توسین
با توجه به مقاله‌ای که چند سال پیش در مجله Times و متعاقبا در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد معلوم شد که در مردان، زمانی که به همسران یا دوستان خود عشق می‌ورزند، اکسی‌توسین آزاد می‌شود. از آنجا که مردان مورد مطالعه قرار گرفتند، وقتی که تصاویر غریبه‌ها را به آن ها نشان دادند، بدون توجه به میزان زیبایی، واکنش مشابهی را نشان ندادند. این باعث شد که محققان نتیجه بگیرند که اکسی‌توسین ممکن است مسئول بحث تک همسری انسان باشد.

این موضوع به طور باورنکردنی برای محققان جالب بود، زیرا مدت‌ها بود که یک راز حل‌نشده باقی مانده بود، که چرا تک همسری وجود دارد. تنها سه درصد از پستانداران جهان تک همسر هستند، بنابراین چه چیزی این سه درصد را متفاوت می‌سازد؟

مطالعات بیش تری باید انجام شوند، اما کافی است بگوییم که به نظر می رسد اکسی‌توسین نقشی روشن در انتخاب شریک برای افراد ایفا می کند.

اکسی توسین در مادران
مطالعات نشان داده‌اند که مادرانی که سطح بالاتری از اکسی‌توسین دارند، قادر به تشکیل پیوندهای قوی‌تر با کودک خود هستند. عضو هدف اکسی‌توسین، رحم و غدد پستان است. این بدان معنی است که اکسی توسین مسئول شروع انقباضات رحمی در هنگام زایمان است. هم چنین مسئول انقباض غدد پستان مادر برای ترویج ترشح شیر از پستان است.

در یک مطالعه مشخص شد مادرانی که سطح بالاتری از اکسی‌توسین را در طول سه‌ ماهه اول داشتند، نسبت به نوزادان خود توجه بیش تری داشتند و با آن‌ها بهتر ارتباط برقرار کردند. علاوه بر این، در زنانی که میزان اکسی توسین در سراسر دوران بارداری در طولانی ‌مدت افزایش یابد، فرزندان خود را بیش تر دوست خواهند داشت و نسبت به آن‌ها بیش تر نگران خواهند شد و حتی برای آن‌ها آواز می‌خوانند.

[ بازدید : 30 ]

[ چهارشنبه 17 دی 1399 ] 12:29 ] [ melika ]

[ ]

خروسک در کودکان

بیماری خروسک در کودکان در بسیاری از کشورها شایع است. در این مطلب با کمک تحقیقات جدید پزشکی، شما را با بهترین روشهای درمان خانگی و همه نکات ضروری دیگر آن آشنا می کنیم.

آیا کودک شما این علائم را دارد؟
سرفه هایی که شبیه پارس سگ و زمخت و خشن بوده و ناشی از ویروس هستند.
خروسک یک عفونت ویروسی در حنجره است.
سرفه های ناشی از خروسک سخت، کم شدت و شبیه پارس سگ هستند (مثل عوعو کردن)
صدا یا گریه کردن، خشن است (لارنژیت نامیده می شود).
برخی از کودکان که مبتلا به خروسک هستند، تنفس های خشن و سنگینی دارند، این حالت استریدور یا سوت تنفسی نامیده می شود.
تنفس صدا دار
سوت تنفسی یک صدای محکم و گوش خراش است که در تنفس شنیده می شود.
اگر این حالت در تنفس ثابت باشد، نشان دهنده خروسک حاد است. بعلاوه سوت تنفسی در حالت استراحت رخ می دهد (هنگامی که گریه یا سرفه ای در کار نیست).
سوت تنفسی نیاز به درمان با بخار آب گرم دارد.
اغلب کودکان مبتلا به سوت تنفسی نیازمند درمان با یک استروئید هستند (مانند Decadron یا دگزامتازون).
کمک های اولیه برای هرنوع سوت تنفسی را آموزش ببینید.انواع خروسک
1-خروسک ویروسی
این شایع ترین نوع خروسک است. که یک عفونت ویروسی حنجره و نای می باشد. و اغلب به صورت یک سرماخوردگی شروع می شود، اما پس از آن به آرامی به سرفه خشک و شبیه پارس سگ تبدیل می شود. صدای کودک خشن و تنفس او پر سر و صدا خواهد شد. هر بار که نفس می کشد صدای بلندی بصورت سوت تنفسی ایجاد می شود. اکثر کودکان دارای خروسک ویروسی تب خفیفی دارند، اما برخی از آن ها دارای درجه حرارت تا 104 درجه فارنهایت (40 درجه سانتیگراد) هستند.

[ بازدید : 24 ]

[ چهارشنبه 17 دی 1399 ] 12:29 ] [ melika ]

[ ]

کلسیم چیست؟

کلسیم ماده معدنی است که برای زندگی ضروری است. علاوه بر ساختن استخوان ها و حفظ سلامت آنها، کلسیم باعث انعقاد خون، انقباض عضلات و تپش قلب میشود. حدود 99 درصد از کلسیم بدن ما در استخوان ها و دندان های ماست.

هر روز ما از طریق پوست، ناخن، مو، عرق، ادرار و مدفوع کلسیم از دست می دهیم. بدن ما نمی تواند کلسیم تولید کند. به همین دلیل مهم است که کلسیم را از مواد غذایی دریافت کنیم.وقتی که بدن کلسیم مورد نیاز خود را از مواد غذایی دریافت نکند، کلسیم مورد نیاز خود را از استخوانها دریافت می کند. این اتفاق برای یکبار ایرادی ندارد اما اگر زیاد صورت بگیرد باعث ضعف استخوانها می شود و منجر به از دست رفتن تراکم استخوان و حتی شکستگی استخوان ها می شود. برای جلوگیری از کمبود کلسیم در بدن، علاوه بر مصرف کافی کلسیم، باید ویتامین D کافی (نور خورشید) را نیز در بدن خود دریافت کنید.

علل پوکی استخوان (هیپوکلسمی)
هیپوکلسمی اغلب در نتیجه دفع بیش از حد کلسیم در ادرار یا انتقال کلسیم از استخوان به خون در نتیجه عدم دریافت کلسیم کافی، رخ می دهد. علل پوکی استخوان عبارتند از:

سطح پایین هورمون پاراتیروئید، همچنین هنگامی که غده پاراتیروئید در طی عمل جراحی غدد تیروئید آسیب دیده است می تواند رخ دهد.
عدم پاسخ به سطح نرمال هورمون پاراتیرویید
نداشتن غده پاراتیروئید در هنگام تولد
سطح پایین منیزیم که باعث کاهش فعالیت هورمون پاراتیروئید می شود
کمبود ویتامین D به دلیل مصرف ناکافی
اختلال عملکرد کلیه که در نتیجه کلسیم بیشتر در ادرار دفع می شود
مصرف نامناسب نوع کلسیم (مکمل های بی کیفیت)
اختلالاتی که جذب کلسیم را کاهش می دهد
پانکراتیت
داروهای خاصی از قبیل ریفامپین (آنتی بیوتیک)، ضد انسولین (مانند فنیتوین و فنوباربیتال) و …
چرا به کلسیم نیاز دارید؟
کلسیم فقط برای تقویت استخوان ها نیست:

1- برای عملکرد عضلانی و عصبی
هماهنگی عضلات و اعصاب بوسیله کلسیم است، زیرا بافت های عصبی از انرژی کلسیم برای تحریک عصبی جهت ایجاد انقباض عضلانی استفاده می کنند. این انقباضات جنبش های عضلانی را ایجاد می کند و بدن را قادر می سازد تا عملکرد طبیعی داشته باشد؛ مثلا عملکرد انگشتان را سریع و طبیعی می کند.

[ بازدید : 25 ]

[ چهارشنبه 17 دی 1399 ] 12:28 ] [ melika ]

[ ]

قرص فنازومکس

در این مطلب به صورت علمی شما را با قرص فنازومکس، کاربردها، عوارض جانبی، دوز و نحوه استفاده درست و همه نکات ضروری دیگر آشنا می کنیم. نام دیگر این دارو فنازوپیریدین می باشد.

قرص فنازومکس (فنازوپیریدین) چیست؟
فنازوپیریدین متعلق به کلاس داروهایی است که به عنوان داروی ضد درد در دستگاه ادراری استفاده می شود
برای تسکین سوزش، درد، نیاز مکرر به ادرار کردن و سایر اختلالات مرتبط با سوزش یا عفونت دستگاه ادراری مورد استفاده قرار می گیرد
یک آنتی بیوتیک نیست و بنابراین عفونت را درمان نمی کند
این دارو را بدون مشورت با پزشک متوقف نکنید
این دارو را به هیچ کس دیگری حتی اگر علائم مشابهی با شما داشته باشد ندهیدچطور باید از این دارو استفاده کنم؟
برای کاهش احتمال ناراحتی معده، 200 میلی گرم فنازوپیریدین 3 بار در روز، پس از غذا مصرف می شود
این دارو نباید بیش از 2 روز استفاده شود
اگر علائم در این زمان بهبود نیافت یا در هر زمان بدتر شد، با پزشک صحبت کنید
عوامل زیادی مانند وزن بدن، سایر شرایط پزشکی و سایر داروهای مصرفی ممکن است بر دوز مورد نیاز فرد تأثیر بگذارد
اگر پزشک دوزی متفاوت از مواردی که در اینجا آورده شده توصیه کرد، با توجه به دستور پزشک مصرف را ادامه دهید
اگر دوز مصرفی را فراموش کردید، به محض یادآوری آن را در اسرع وقت مصرف کنید.
اگر تقریبا زمان مصرف دوز بعدی است، از دوز فراموش شده صرفنظر کنید
هیچگاه دو دوز را با هم مصرف نکنید
این دارو را در دمای اتاق و دور از نور و رطوبت نگهداری کنید و آن را در دسترس کودکان قرار ندهید

[ بازدید : 58 ]

[ چهارشنبه 17 دی 1399 ] 12:27 ] [ melika ]

[ ]

کمبود ویتامین ب

در این مطلب به دلیل حساسیت موضوع و اهمیت بالای ویتامین گروه ب در بدن، بعد از چندین روز جست و جو در وبسایت های پزشکی معتبر، شما را با همه نکات کمبود ویتامین ب طبق تحقیقات جدید آشنا می کنیم. در تصویر بالا مواد غذایی که شامل همه ویتامین های گروه ب هستند را مشاهده می کنید.

ویتامین ب
ویتامین‌ها درون غذا وجود دارند و برای دشتن انرژی و ساختن سلول‌های خونی قرمز در بدن مورد نیاز است. بدن ما به 13 ویتامین نیاز دارد که هشت نوع آن از خانواده ویتامین ب است. ویتامین ب در بدن به تولید انرژی کمک نمی‌کند. بدن انسان انرژی مورد نیاز را از کربوهیدرات‌ها، چربی و پروتئین دریافت می‌کند. ویتامین‌های گروه ب از این انرژی استفاده می‌کنند.

ویتامین ب در غذا
ویتامین ب های موجود در غذا، محلول در آب هستند
این ویتامین‌ها توسط الکل و پخت‌وپز از بین می‌روند
همچنین فرایند تهیه غذا می‌تواند روی میزان ویتامین ب موجود در غذا تاثیر بگذارد
بدن انسان ظرفیت محدودی در ذخیره ویتامین‌های ب دارد (به جز ویتامین ب 12 که در کبد ذخیره می‌شود)
افرادی که برنامه غذایی مناسبی ندارند پس از مدتی دچار کمبود ویتامین ب می‌شوند
برنامه غذایی انسان باید حاوی غذاهایی باشد که ویتامین ب مورد نیاز بدن را تامین کند
انواع ویتامین ب
تیامین (ب 1)
ریبوفلاوین
نیاسین
پانتوتنیک اسید
بیوتین
ویتامین ب 6(پیریدوکسین)
فولات
ویتامین ب 12 (سیانوکوبالامین)
تیامین (ب 1)
به تبدیل گلوکز به انرژی کمک می‌کند و باعث بهبود عملکرد سیستم عصبی می‌شود. از دیگر نکات پیرامون تیامین میتوان به این موارد اشاره نمود:

منابع تیامین: حبوبات، گیاه بنشن، تفاله گندم، آجیل و گوشت گوسفند.
کمبود تیامین: درکشورهایی که غذای اصلی برنج است این اتفاق رخ می‌دهد. مصرف زیاد الکل نیز باعث این اتفاق می‌شود. از علایم آن می‌توان به سرگیجه، ضعف در پا و بازو، بی‌حالی و ضعف ماهیچه‌ها اشاره کرد.
بری‌بری خشک و تر: بری بری به خاطر کمبود تیامین ایجاد می‌شود و روی سیستم عصبی، عضلانی، معده و قلبی عروقی تاثیر می‌گذارد. در بری بری خشک سیستم عصبی فرد دچار مشکل شده و درد زیادی را در سر خود احساس می‌کند. بری بری تر روی سیستم قلبی عروقی تاثیر گذاشته و می‌تواند به بزرگ‌شدن قلب یا ایست قلبی منجر شود.

سندروم مغز خیس: این بیماری ناشی از مصرف زیاد الکل که به کاهش تیامین در بدن می‌انجامد، است. الکل جذب تیامین توسط روده را کاهش و میزان دفع آن توسط کلیه را افزایش می‌دهد. از علایم آن می‌توان به حرکت غیرارادی کره چشم، از کار افتادگی ماهیچه چشم و سرگیجه اشاره کرد.


[ بازدید : 26 ]

[ چهارشنبه 17 دی 1399 ] 12:26 ] [ melika ]

[ ]

گلوکوما چشم

گلوکوما مجموعه‌ای از بیماری‌هاست که می‌تواند روی عصب چشم تاثیر گذاشته و باعث کاهش دید و کوری شود. با این وجود، با تشخیص و درمان به موقع می‌توان از عوارض آن جلوگیری کرد. عصب چشم مجموعه‌ای از بیش از 1 میلیون فیبر عصبی است و باعث اتصال شکبیه چشم به مغز می‌شود.

انواع گلوکوما
گلوکومای زاویه باز یا open angle: سیستم تخلیه آب چشم دچار مشکل می‌شود. فشار چشم افزایش می‌یابد. رایج‌ترین نوع گلوکوما است.
گلوکومای زاویه بسته یا close angle: سیستم تخلیه آب چشم بسته می‌شود. منجر به فشار داخلی بالا می‌شود. این مورد، حاد محسوب می‌شود.
گلوکومای با فشار پایین یا low pressure: سیستم عصبی چشم در این افراد به حدی ضعیف است که فشار عادی چشم نیز باعث گلوکوما می‌شود. این نوع از گلوکوما بدون درد است.
چگونه چشم توسط گلوکوما آسیب می‌بیند؟
طبق مطالعات واردشدن فشار به چشم یکی از عوامل آسیب دیدن عصب چشم است. در جلوی چشم قسمتی وجود دارد که نام آن محفظه جلویی است. نوعی مایع به طور مداوم در این محفظه رفت و آمد می‌کند و بافت‌ها را تغذیه می‌کند. این مایع محفظه را در محل اتصال قرنیه و عنبیه ترک می‌کند. در محل ترک این مایع، اگر میزان مایع خروجی زیاد باشد به چشم فشار وارد می‌شود و عصب چشم آسیب می‌بیند. هنگامی که فشار به چشم زیاد می‌شود گلوکومای زاویه باز اتفاق می‌افتد.

یکی دیگر از عوامل ایجاد این نوع بیماری فشار خون است.

آیا افزایشفشار چشم باعث گلوکوما می‌شود؟
لزوما نه. برخی افراد می‌توانند فشار وارده به چشم را تحمل کنند. همچنین فشار بالای وارده به چشم برای هر فرد متفاوت است. ایجاد گلوکاما بستگی به فشار قابل تحمل توسط عصب چشم شما دارد. این فشار برای هر فرد متفاوت است.

آیا بدون افزایش فشار چشم ممکن است به گلوکوما دچار شویم؟
بله. این نوع از گلوکوما، گلوکومای خفیف یا نرمال نام دارد.


[ بازدید : 28 ]

[ چهارشنبه 17 دی 1399 ] 12:25 ] [ melika ]

[ ]

برونشیت در بزرگسالان

 اگر سرفه طولانی دارید ، علل احتمالی آن زیاد است و میتواند از آسم تا آلرژی متفاوت باشد. خوشبختانه ، پزشک با توجه به علائم می تواند نوع بیماری را تشخیص دهد . اگر اخیراً دچار سرماخوردگی شده اید که به ریه ها نفوذ کرده است، یا اگر سیگار میکشید و خلط دارید، سرفه ها ممکن است به دلیل برونشیت باشد. تخمین زده می شود 12 میلیون آمریکایی شکل مزمن این بیماری ریه را دارند. با خواندن این مطلب همه چیز را درمورد برونشیت یاد بگیرید.

برونشیت چیست؟

هوا از طریق دهان و بینی به بدن شما وارد می شود و سپس از داخل نای عبور می کند. از آنجا از طریق لوله های برونش و در آخر از طریق آلوئول ها (کیسه های هوا در ریه ها) و جریان خون وارد ریه ها می شود. لوله های برونش بخش مهمی از تنفس هستند ، بنابراین پاک نگه داشتن آنها نقش مهمی در سلامتی ایفا میکند.

برونشیت تحریک کننده لایه های لوله های برونش است. تحریک می تواند در اثر ویروس یا عوامل محیطی مانند مواجهه مداوم با مواد شیمیایی ، گرد و غبار یا سموم ایجاد شود. سرماخوردگی می تواند به برونشیت حاد تبدیل شود که ممکن است بمدت دو هفته دوام داشته باشد ، علاوه بر آن عادت به سیگار کشیدن هم می تواند موجب برونشیت مزمن طولانی تر شود.

ادامه مطلب....

[ بازدید : 28 ]

[ دوشنبه 15 دی 1399 ] 9:51 ] [ melika ]

[ ]

ایدز چگونه به وجود می آید

 قبل از بررسی عوامل شناخت ایدز لازم است تا عامل ایجاد آن یعنی ویروسHIVبه طورکامل بررسی شود.

ویروس HIV در واقع عملکرد سیستم دفاعی را مختل میسازد. این ویروس با ازبین بردن سلول‌های مهم بدن به نام لنفوسیت‌های T (تحت عنوان CD4مثبت) که وظیفه مبارزه با بیماری و عفونت ها را دارد بدن را در معرض بیماری های مزمن و عفونت ها قرار میدهد زمانی که تعداد سلول های Tتا حد زیادی کاهش پیدا کند بدن در معرض ابتلا به ایدز قرار میگیرد.

 

مراحل ابتلا به ایدز
1- عفونت حاد HIV
از زمان ابتلا به ویروس HIV تا زمان بروز علائم 2تا6 هفته زمان میبرد. در این دوره سیستم دفاعی بدن درحال مبارزه با ویروس است .این مرحله از ابتلابه ویروس علائمی شبیه به ویروس آنفولانزا داردکه پس از مدتی این علائم از بین میرود. بنابراین ویروس اجازه پیشروی خواهد داشت و زمینه ساز ابتلا به بیماری های دیگر فراهم میشود.علائم این عفونت شامل موارد زییر میباشد:

اسهال
سردرد
استفراغ و تهوع
درد ماهیچه‌ها و خستگی
گلودرد
تورم غدد لنفاوی
تب و جوش
2- عفونت مزمن HIV
پس از یک دوره ابتلا به عفونت حاد بیماری وارد مرحله دوم خود یعنی عفونت مزمن میشود در این مرحله سیستم دفاعی بدن کاملا در برابر ویروس HIVشکست خورده و بدن به صورت کامل در برابر بیماری بی دفاع میشود. این دوره هیچگونه علائمی ندارد و در واقع بیماری وارد مرحله خاموش میشود که ممکن است چند سالی طول بکشد که در این دوره تعداد سلول های CD4 تا حد زیادی کاهش میابد.

 

3- علائم ایدز پیشرفته
تعداد سلول های cd4 در افراد سالم 500تا1500عدد است که این تعداد در افراد مبتلا HIV در این مرحله از 200 کمتر است.سیستم دفاعی بدن به شدت دربرابر عفونت ها،سرطان و میکروب های فرصت طلب ضعیف میشود و در این مرحله تشخیص بیماری بسیار راحتتر از مراحل دیگر است.علائم زیر برخی علائم نقص سیستم دفاعی است.

ادامه مطلب.....

[ بازدید : 33 ]

[ دوشنبه 15 دی 1399 ] 9:51 ] [ melika ]

[ ]

پاهای تان در باره سلامتی تان به شما می گویند

 بسیاری از ما مراقبت از پاها را فراموش میکنیم. پاها از آنچه که تصور می کنید اهمیت بیشتری دارند ، آنها تقریباً در هر حرکتی که انجام می دهید نقش دارند و از بدن پشتیبانی می کنند. بسیاری از مردم تا زمانی که درد پا را تجربه نکرده اند ، در مورد سلامت آن فکر نمی کنند. اما مراقبت از پاها قبل از بروز مشکل می تواند شما را از درد ، مشکلات تحرکی و عفونت ها خلاص کند.

آنچه پاهای شما در مورد سلامتی تان میگوید
پاهای شما می توانند به طرز غافلگیرانه درباره مشکلات سلامتی هشدار دهند. موارد زیر را در نظر بگیرید:

از آنجا که پاها دور از قلب واقع شده اند ، اغلب اولین قسمت بدن هستند که مشکلات گردش خون را نشان می دهند. پاهایی که همیشه سرد ، کم رنگ ، کبود یا بی حس هستند ممکن است جریان خون کافی نداشته باشند.
پاها کارهای زیادی برای حمایت از بدن انجام می دهند ، بنابراین گرفتگی پا شایع است. گرفتگی مزمن پا می تواند طیف وسیعی از مشکلات سلامتی از جمله آسیب های عضلانی ، آسیب مفاصل ، آرتروز ، کم آبی و کمبودهای تغذیه ای را نشان دهد.
صدمه به پا آسان است ، به خصوص اگر اغلب پابرهنه راه می روید. عدم بهبودی درد و زخم در پا ، می تواند اولین علامت دیابت باشد. این همچنین می تواند نشانه سرطان پوست یا یک بیماری خود ایمنی باشد.
شرایط التهابی مانند آرتریت روماتوئید و نقرس معمولاً ابتدا به پا ضربه می زنند. بنابراین ورم ناگهانی انگشتان پا می تواند به یک مشکل جدی اشاره کند.
مشکلات پوستی پاها ، به خصوص اگر ناخن ها سخت و زرد باشند یا پوست دچار خارش یا پوسته ریزی شود ، ممکن است به معنای عفونت قارچی باشد. اگرچه عفونت های قارچی شایع هستند ، اما به دلیل اثرات تضعیف کننده سیستم ایمنی دیابت و سایر بیماری های مزمن نیز می توانند رخ دهند.
درد پا ، به دلایل متعددی متداول است: کفش های نامناسب ، آسیب دیدگی مچ پا ، فاشیات پلانتار(خارپاشنه) یا آسیب دیدگی عضلات در پاها.

ادامه مطلب.....

[ بازدید : 30 ]

[ دوشنبه 15 دی 1399 ] 9:51 ] [ melika ]

[ ]

حساسیت های فصلی در سالمندان

 ایجاد حساسیت جدید در بزرگسالان می تواند تعجب آور و ناراحت کننده باشد. با این حال ، این پدیده چه آلرژی به غذاهای خاص ، شوره های حیوانات خانگی یا محرک فصلی مانند گرده گل ، به طور فزاینده ای در هر گروه سنی بزرگسال – حتی افراد سالخورده – شایع است.

هیچ توضیحی در مورد افزایش آلرژی ها در بزرگسالان وجود ندارد. برای بازنشستگان، رفتن به یک شهر یا آب و هوای متفاوت ممکن است یک واکنش جدید ایجاد کند.


برای بسیاری از سالمندان ، درمان آلرژی های فصلی بخصوص شرایط جدی و مزمن ، ممکن است مشکل باشد. علائمی مانند آبریزش بینی ، خارش و گرفتگی بینی ، عطسه ، چشمان آبکی یا خارش دار و خستگی می تواند با بیماریهای دیگر اشتباه گرفته شود. با این حال ، برخی علائم آلرژی در واقع ممکن است شرایط مزمن تنفسی (از جمله COPD و آسم) را در افراد مسن تشدید کند پس نباید از آن چشم پوشی کرد.

در اینجا چند نکته برای کاهش علائم آورده شده است:

با ماندن در خانه، مواجهه با گرده ی گیاهان را محدود کنید. درصورت دلپذیر بودن هوا ، ماندن در داخل خانه می تواند سخت باشد ، اما باید بیرون رفتن از خانه را محدود کنید و پنجره ها و درهای خود را در روزهایی که مواد حساسیت زا زیاد است بسته نگه دارید.
از تهویه هوا استفاده کنید. این امر به ویژه برای گرم شدن هوا بسیار مهم است ، زیرا تهویه هوا می تواند برای سالمندان مبتلا به بیماری های ریه یا قلبی مفید باشد. برای اطمینان از عملکرد صحیح و محدود کردن تماس با آلاینده ها ، حتما فیلترها را تعویض کنید و آنها را به طور مرتب سرویس دهید.
گزارشهای هواشناسی را دنبال کنید. اکثر گزارش های هواشناسی محلی میزان آلرژن ها و گرده ها را در هوا ردیابی می کنند تا بینندگان را از شرایط منطقه خود مطلع کنند. همچنین چندین برنامه تلفن همراه وجود دارد که به افراد سالخورده کمک می کند تا مقدار گرده ها را به صورت دیجیتال ردیابی کنند.
نظافت را رعایت کنید. حتماً همه لباسهایتان را بطور مرتب بشویید ، به خصوص هر چیزی که در بیرون پوشیده اید – چون ممکن است در تماس با گرده ها قرار گرفته باشد. همچنین لباس ها را خارج از خانه خشک نکنید ، زیرا این می تواند باعث تجمع آلرژن ها شود.
به پزشک مراجعه کنید. اگر گمان می کنید علائم شما ناشی از حساسیت های فصلی است ، به پزشک مراجعه کنید. بعضی اوقات پزشکان علائم آلرژی را در افراد مسن نادیده میگیرند ، به خصوص اگر بیماریهای جدی تری وجود داشته باشد ، بنابراین حتماً صحبت کنید.
به داروهایتان توجه کنید. برای افراد مسن ، که بسیاری از آنها روزانه پنج یا تعداد بیشتری قرص میخورند ، ضروری است قبل از استفاده از داروهای آلرژی با پزشک مشورت کنند. به طور خاص آنتی هیستامین ها، با عوارض جانبی رایج از جمله خواب آلودگی و سرگیجه می توانند برای افراد مسن خطرناک باشند. همیشه قبل از خود درمانی با داروهای بدون نسخه با پزشک مشورت کنید.

 

ادامه مطلب....

[ بازدید : 29 ]

[ دوشنبه 15 دی 1399 ] 9:50 ] [ melika ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]