کمبود ویتامین ب

در این مطلب به دلیل حساسیت موضوع و اهمیت بالای ویتامین گروه ب در بدن، بعد از چندین روز جست و جو در وبسایت های پزشکی معتبر، شما را با همه نکات کمبود ویتامین ب طبق تحقیقات جدید آشنا می کنیم. در تصویر بالا مواد غذایی که شامل همه ویتامین های گروه ب هستند را مشاهده می کنید.

ویتامین ب
ویتامین‌ها درون غذا وجود دارند و برای دشتن انرژی و ساختن سلول‌های خونی قرمز در بدن مورد نیاز است. بدن ما به 13 ویتامین نیاز دارد که هشت نوع آن از خانواده ویتامین ب است. ویتامین ب در بدن به تولید انرژی کمک نمی‌کند. بدن انسان انرژی مورد نیاز را از کربوهیدرات‌ها، چربی و پروتئین دریافت می‌کند. ویتامین‌های گروه ب از این انرژی استفاده می‌کنند.

ویتامین ب در غذا
ویتامین ب های موجود در غذا، محلول در آب هستند
این ویتامین‌ها توسط الکل و پخت‌وپز از بین می‌روند
همچنین فرایند تهیه غذا می‌تواند روی میزان ویتامین ب موجود در غذا تاثیر بگذارد
بدن انسان ظرفیت محدودی در ذخیره ویتامین‌های ب دارد (به جز ویتامین ب 12 که در کبد ذخیره می‌شود)
افرادی که برنامه غذایی مناسبی ندارند پس از مدتی دچار کمبود ویتامین ب می‌شوند
برنامه غذایی انسان باید حاوی غذاهایی باشد که ویتامین ب مورد نیاز بدن را تامین کند
انواع ویتامین ب
تیامین (ب 1)
ریبوفلاوین
نیاسین
پانتوتنیک اسید
بیوتین
ویتامین ب 6(پیریدوکسین)
فولات
ویتامین ب 12 (سیانوکوبالامین)
تیامین (ب 1)
به تبدیل گلوکز به انرژی کمک می‌کند و باعث بهبود عملکرد سیستم عصبی می‌شود. از دیگر نکات پیرامون تیامین میتوان به این موارد اشاره نمود:

منابع تیامین: حبوبات، گیاه بنشن، تفاله گندم، آجیل و گوشت گوسفند.
کمبود تیامین: درکشورهایی که غذای اصلی برنج است این اتفاق رخ می‌دهد. مصرف زیاد الکل نیز باعث این اتفاق می‌شود. از علایم آن می‌توان به سرگیجه، ضعف در پا و بازو، بی‌حالی و ضعف ماهیچه‌ها اشاره کرد.
بری‌بری خشک و تر: بری بری به خاطر کمبود تیامین ایجاد می‌شود و روی سیستم عصبی، عضلانی، معده و قلبی عروقی تاثیر می‌گذارد. در بری بری خشک سیستم عصبی فرد دچار مشکل شده و درد زیادی را در سر خود احساس می‌کند. بری بری تر روی سیستم قلبی عروقی تاثیر گذاشته و می‌تواند به بزرگ‌شدن قلب یا ایست قلبی منجر شود.

سندروم مغز خیس: این بیماری ناشی از مصرف زیاد الکل که به کاهش تیامین در بدن می‌انجامد، است. الکل جذب تیامین توسط روده را کاهش و میزان دفع آن توسط کلیه را افزایش می‌دهد. از علایم آن می‌توان به حرکت غیرارادی کره چشم، از کار افتادگی ماهیچه چشم و سرگیجه اشاره کرد.


[ بازدید : 27 ]

[ چهارشنبه 17 دی 1399 ] 12:26 ] [ melika ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]