حساسیت های فصلی در سالمندان

 ایجاد حساسیت جدید در بزرگسالان می تواند تعجب آور و ناراحت کننده باشد. با این حال ، این پدیده چه آلرژی به غذاهای خاص ، شوره های حیوانات خانگی یا محرک فصلی مانند گرده گل ، به طور فزاینده ای در هر گروه سنی بزرگسال – حتی افراد سالخورده – شایع است.

هیچ توضیحی در مورد افزایش آلرژی ها در بزرگسالان وجود ندارد. برای بازنشستگان، رفتن به یک شهر یا آب و هوای متفاوت ممکن است یک واکنش جدید ایجاد کند.


برای بسیاری از سالمندان ، درمان آلرژی های فصلی بخصوص شرایط جدی و مزمن ، ممکن است مشکل باشد. علائمی مانند آبریزش بینی ، خارش و گرفتگی بینی ، عطسه ، چشمان آبکی یا خارش دار و خستگی می تواند با بیماریهای دیگر اشتباه گرفته شود. با این حال ، برخی علائم آلرژی در واقع ممکن است شرایط مزمن تنفسی (از جمله COPD و آسم) را در افراد مسن تشدید کند پس نباید از آن چشم پوشی کرد.

در اینجا چند نکته برای کاهش علائم آورده شده است:

با ماندن در خانه، مواجهه با گرده ی گیاهان را محدود کنید. درصورت دلپذیر بودن هوا ، ماندن در داخل خانه می تواند سخت باشد ، اما باید بیرون رفتن از خانه را محدود کنید و پنجره ها و درهای خود را در روزهایی که مواد حساسیت زا زیاد است بسته نگه دارید.
از تهویه هوا استفاده کنید. این امر به ویژه برای گرم شدن هوا بسیار مهم است ، زیرا تهویه هوا می تواند برای سالمندان مبتلا به بیماری های ریه یا قلبی مفید باشد. برای اطمینان از عملکرد صحیح و محدود کردن تماس با آلاینده ها ، حتما فیلترها را تعویض کنید و آنها را به طور مرتب سرویس دهید.
گزارشهای هواشناسی را دنبال کنید. اکثر گزارش های هواشناسی محلی میزان آلرژن ها و گرده ها را در هوا ردیابی می کنند تا بینندگان را از شرایط منطقه خود مطلع کنند. همچنین چندین برنامه تلفن همراه وجود دارد که به افراد سالخورده کمک می کند تا مقدار گرده ها را به صورت دیجیتال ردیابی کنند.
نظافت را رعایت کنید. حتماً همه لباسهایتان را بطور مرتب بشویید ، به خصوص هر چیزی که در بیرون پوشیده اید – چون ممکن است در تماس با گرده ها قرار گرفته باشد. همچنین لباس ها را خارج از خانه خشک نکنید ، زیرا این می تواند باعث تجمع آلرژن ها شود.
به پزشک مراجعه کنید. اگر گمان می کنید علائم شما ناشی از حساسیت های فصلی است ، به پزشک مراجعه کنید. بعضی اوقات پزشکان علائم آلرژی را در افراد مسن نادیده میگیرند ، به خصوص اگر بیماریهای جدی تری وجود داشته باشد ، بنابراین حتماً صحبت کنید.
به داروهایتان توجه کنید. برای افراد مسن ، که بسیاری از آنها روزانه پنج یا تعداد بیشتری قرص میخورند ، ضروری است قبل از استفاده از داروهای آلرژی با پزشک مشورت کنند. به طور خاص آنتی هیستامین ها، با عوارض جانبی رایج از جمله خواب آلودگی و سرگیجه می توانند برای افراد مسن خطرناک باشند. همیشه قبل از خود درمانی با داروهای بدون نسخه با پزشک مشورت کنید.

 

ادامه مطلب....

[ بازدید : 29 ]

[ دوشنبه 15 دی 1399 ] 9:50 ] [ melika ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]