پاهای تان در باره سلامتی تان به شما می گویند

 بسیاری از ما مراقبت از پاها را فراموش میکنیم. پاها از آنچه که تصور می کنید اهمیت بیشتری دارند ، آنها تقریباً در هر حرکتی که انجام می دهید نقش دارند و از بدن پشتیبانی می کنند. بسیاری از مردم تا زمانی که درد پا را تجربه نکرده اند ، در مورد سلامت آن فکر نمی کنند. اما مراقبت از پاها قبل از بروز مشکل می تواند شما را از درد ، مشکلات تحرکی و عفونت ها خلاص کند.

آنچه پاهای شما در مورد سلامتی تان میگوید
پاهای شما می توانند به طرز غافلگیرانه درباره مشکلات سلامتی هشدار دهند. موارد زیر را در نظر بگیرید:

از آنجا که پاها دور از قلب واقع شده اند ، اغلب اولین قسمت بدن هستند که مشکلات گردش خون را نشان می دهند. پاهایی که همیشه سرد ، کم رنگ ، کبود یا بی حس هستند ممکن است جریان خون کافی نداشته باشند.
پاها کارهای زیادی برای حمایت از بدن انجام می دهند ، بنابراین گرفتگی پا شایع است. گرفتگی مزمن پا می تواند طیف وسیعی از مشکلات سلامتی از جمله آسیب های عضلانی ، آسیب مفاصل ، آرتروز ، کم آبی و کمبودهای تغذیه ای را نشان دهد.
صدمه به پا آسان است ، به خصوص اگر اغلب پابرهنه راه می روید. عدم بهبودی درد و زخم در پا ، می تواند اولین علامت دیابت باشد. این همچنین می تواند نشانه سرطان پوست یا یک بیماری خود ایمنی باشد.
شرایط التهابی مانند آرتریت روماتوئید و نقرس معمولاً ابتدا به پا ضربه می زنند. بنابراین ورم ناگهانی انگشتان پا می تواند به یک مشکل جدی اشاره کند.
مشکلات پوستی پاها ، به خصوص اگر ناخن ها سخت و زرد باشند یا پوست دچار خارش یا پوسته ریزی شود ، ممکن است به معنای عفونت قارچی باشد. اگرچه عفونت های قارچی شایع هستند ، اما به دلیل اثرات تضعیف کننده سیستم ایمنی دیابت و سایر بیماری های مزمن نیز می توانند رخ دهند.
درد پا ، به دلایل متعددی متداول است: کفش های نامناسب ، آسیب دیدگی مچ پا ، فاشیات پلانتار(خارپاشنه) یا آسیب دیدگی عضلات در پاها.

ادامه مطلب.....

[ بازدید : 30 ]

[ دوشنبه 15 دی 1399 ] 9:51 ] [ melika ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]