اکسی توسین

اگر یک مرد هستید بعد از ملاقات با یک دختر، ممکن است احساسی پیدا کنید که اکسی‌توسین مسئول آن است. اکسی توسین باعث می شود احساس عشق کنید، چه عشق مادر به فرزندش، یا عشق بین افراد در یک رابطه نزدیک.

تک همسری و اکسی توسین
با توجه به مقاله‌ای که چند سال پیش در مجله Times و متعاقبا در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد معلوم شد که در مردان، زمانی که به همسران یا دوستان خود عشق می‌ورزند، اکسی‌توسین آزاد می‌شود. از آنجا که مردان مورد مطالعه قرار گرفتند، وقتی که تصاویر غریبه‌ها را به آن ها نشان دادند، بدون توجه به میزان زیبایی، واکنش مشابهی را نشان ندادند. این باعث شد که محققان نتیجه بگیرند که اکسی‌توسین ممکن است مسئول بحث تک همسری انسان باشد.

این موضوع به طور باورنکردنی برای محققان جالب بود، زیرا مدت‌ها بود که یک راز حل‌نشده باقی مانده بود، که چرا تک همسری وجود دارد. تنها سه درصد از پستانداران جهان تک همسر هستند، بنابراین چه چیزی این سه درصد را متفاوت می‌سازد؟

مطالعات بیش تری باید انجام شوند، اما کافی است بگوییم که به نظر می رسد اکسی‌توسین نقشی روشن در انتخاب شریک برای افراد ایفا می کند.

اکسی توسین در مادران
مطالعات نشان داده‌اند که مادرانی که سطح بالاتری از اکسی‌توسین دارند، قادر به تشکیل پیوندهای قوی‌تر با کودک خود هستند. عضو هدف اکسی‌توسین، رحم و غدد پستان است. این بدان معنی است که اکسی توسین مسئول شروع انقباضات رحمی در هنگام زایمان است. هم چنین مسئول انقباض غدد پستان مادر برای ترویج ترشح شیر از پستان است.

در یک مطالعه مشخص شد مادرانی که سطح بالاتری از اکسی‌توسین را در طول سه‌ ماهه اول داشتند، نسبت به نوزادان خود توجه بیش تری داشتند و با آن‌ها بهتر ارتباط برقرار کردند. علاوه بر این، در زنانی که میزان اکسی توسین در سراسر دوران بارداری در طولانی ‌مدت افزایش یابد، فرزندان خود را بیش تر دوست خواهند داشت و نسبت به آن‌ها بیش تر نگران خواهند شد و حتی برای آن‌ها آواز می‌خوانند.

[ بازدید : 30 ]

[ چهارشنبه 17 دی 1399 ] 12:29 ] [ melika ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]