ایدز چگونه به وجود می آید

 قبل از بررسی عوامل شناخت ایدز لازم است تا عامل ایجاد آن یعنی ویروسHIVبه طورکامل بررسی شود.

ویروس HIV در واقع عملکرد سیستم دفاعی را مختل میسازد. این ویروس با ازبین بردن سلول‌های مهم بدن به نام لنفوسیت‌های T (تحت عنوان CD4مثبت) که وظیفه مبارزه با بیماری و عفونت ها را دارد بدن را در معرض بیماری های مزمن و عفونت ها قرار میدهد زمانی که تعداد سلول های Tتا حد زیادی کاهش پیدا کند بدن در معرض ابتلا به ایدز قرار میگیرد.

 

مراحل ابتلا به ایدز
1- عفونت حاد HIV
از زمان ابتلا به ویروس HIV تا زمان بروز علائم 2تا6 هفته زمان میبرد. در این دوره سیستم دفاعی بدن درحال مبارزه با ویروس است .این مرحله از ابتلابه ویروس علائمی شبیه به ویروس آنفولانزا داردکه پس از مدتی این علائم از بین میرود. بنابراین ویروس اجازه پیشروی خواهد داشت و زمینه ساز ابتلا به بیماری های دیگر فراهم میشود.علائم این عفونت شامل موارد زییر میباشد:

اسهال
سردرد
استفراغ و تهوع
درد ماهیچه‌ها و خستگی
گلودرد
تورم غدد لنفاوی
تب و جوش
2- عفونت مزمن HIV
پس از یک دوره ابتلا به عفونت حاد بیماری وارد مرحله دوم خود یعنی عفونت مزمن میشود در این مرحله سیستم دفاعی بدن کاملا در برابر ویروس HIVشکست خورده و بدن به صورت کامل در برابر بیماری بی دفاع میشود. این دوره هیچگونه علائمی ندارد و در واقع بیماری وارد مرحله خاموش میشود که ممکن است چند سالی طول بکشد که در این دوره تعداد سلول های CD4 تا حد زیادی کاهش میابد.

 

3- علائم ایدز پیشرفته
تعداد سلول های cd4 در افراد سالم 500تا1500عدد است که این تعداد در افراد مبتلا HIV در این مرحله از 200 کمتر است.سیستم دفاعی بدن به شدت دربرابر عفونت ها،سرطان و میکروب های فرصت طلب ضعیف میشود و در این مرحله تشخیص بیماری بسیار راحتتر از مراحل دیگر است.علائم زیر برخی علائم نقص سیستم دفاعی است.

ادامه مطلب.....

[ بازدید : 33 ]

[ دوشنبه 15 دی 1399 ] 9:51 ] [ melika ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]