دندان درآوردن کودک از فک بالا

دندانهای شیری کودک از هنگامی که در رحم است، شروع به رشد می کند. این دندان ها در اولین سال زندگی کودک، از لثه بیرون می زنند.

جالب است بدانید که برخی نوزادان با اولین دندان های خود به دنیا می آیند و برخی دیگر تا بعد از ۱۲ ماهگی شاهد رویش هیچ دندانی نیستند. دندان در آوردن هم مثل سایر موارد، در کودکان مختلف متفاوت است. با این حال، اکثر کودکان دو و نیم تا سه ساله، تمام دندان های خود را دارند.

رشد دندانها
دندانها به صورت متقارن بیرون می آیند، به این معنی که مولر(دندان آسیاب) بالا در سمت چپ فک، باید تقریباً همزمان با مولر بالا در سمت راست رشد کند.

رشد دندان مدتها قبل از مشاهده اولین دندان شروع می شود. به عنوان مثال، اولین دندان کودک در حدود شش ماهگی ظاهر می شود، اما رشد آن دندان ها در واقع در سه ماهه دوم بارداری شروع می شود.

ابتدا تاج دندان دیده می شود، در حالی که ریشه ها حتی پس از بیرون آمدن دندان هم رشد می کنند.
۲۰ دندان اصلی در سنین ۲ تا ۳ سالگی بطور کامل بیرون می آیند و تا حدود سن ۶ سالگی باقی می مانند.
دندان های بزرگسالان در سنین ۶ تا ۱۲ سالگی شروع به رشد می کنند. اکثر بزرگسالان ۳۲ دندان دائمی دارند.
دندانهای پایین زودتر از دندانهای بالایی بیرون می آیند.
زمان رشد دندان های فک پایین
دندان پیشین وسط: ۶ تا ۱۰ ماه
دندان های پیشین جانبی: ۱۰ تا ۱۶ ماه
مولرهای اول(دندان های آسیاب اول): ۱۴ تا ۱۸ ماه
دندان های نیش: ۱۷ تا ۲۳ ماه
مولرهای دوم(سری دوم دندان های آسیاب): ۲۳ تا ۳۱ ماه

[ بازدید : 27 ]

[ شنبه 29 آذر 1399 ] 9:38 ] [ melika ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]